Colorful of Life

Disclaimer

Assalamualaikum! Hi I'm Nurhidayah. Just call me Hidayah or Dayah :) Want to know more, read my Biodata. I'll give my blog name : NH Holding's. !

Entries About

Tagboard



Music

 

Credits

Basecode : Aina Syaza
Template : Amel Jasmeen
Owner: Put your name
Others:   
KISAH YANG SANGAT MEMILUKAN !


Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahuka n ibunya,"Mama, adik baru saja melukis memakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu, lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah. Dengan muka anaknya yang penuh dengan lipstik serta di baju dan tangan. Dengan sangat marah, ibunya mengamuk dan memukuli anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah berhasil melepaskan emosinya, ibu ini baru sedar kalau anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Ia pun menggoncang tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tetapi terlambat,..... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdetik.
Di saat itu, ibu melihat ke katil tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Mama, adik sangat mencintaimu".


TAMBAHKANLAH INI DI WALL ANDA UNTUK MENUNJUKKAN BAHWA ANDA MENENTANG KEKERASAN PADA KANAK-KANAK .

Sedih sangat cerita ini..Kepada ibu-ibu di luar,jdkan lah sebagai pengajaran..Apabila kita sudah marah,apa pun boleh jadi..RENUNG-RENUNGKAN LAH DAN SELAMAT BERAMAL ..


Older Post | Newer Post