Colorful of Life

Disclaimer

Assalamualaikum! Hi I'm Nurhidayah. Just call me Hidayah or Dayah :) Want to know more, read my Biodata. I'll give my blog name : NH Holding's. !

Entries About

Tagboard



Music

 

Credits

Basecode : Aina Syaza
Template : Amel Jasmeen
Owner: Put your name
Others:   
Bersemangat Secara Tiba-tiba !
Hai u alls..Hehe..Bersemangat kenapa?..Tadi terbaca post blog someone..Post tu pasal BILIK..Yeah,bilik..Pasti korang ada bilik sendiri kan..Jujur,bilik si gadis nakal dah lama tak di naik taraf..Hehehe..Lepas baca pasal post tu tadi,idea pun muncul dengan bersemangatnya nak kemas bilik..



Tengok gamba tu,comel kan bilik tu..Tapi tu bukan bilik si gadis nakal..Search kat google je tu..Comelnye bilik tu..Jom pakat-pakat kemas bilik..Si gadis nakal dah bersemangat ni..Kemas bilik pun kena tunggu ada mood nak kemas,kalau tak,mesti separuh jalan je kemas kan..
Kat bawah ni ada tips nak cepat kemas bilik :
1) Gantung semua baju2 yang bersepah2, masukkan baju kotor ke dalam bakul, susun bantal2 dan betulkan cadar katil;
2) Susun semua majalah dan buku2 yang bertaburan di atas lantai, meja dan sebagainya;
3) Kalau ada kertas2 atau surat khabar yang bersepah2, susun elok2, dan kalau boleh, bawa masuk ke dalam stor atau terus buang ke dalam tong sampah jika tidak diperlukan;
4) Basahkan kain dan segera lalukan kain tersebut di atas meja solek, meja sis dan bahagian atas kepala katil untuk menghilangkan habuk2.
5) Jika sempat, buka jejari kipas, bawa keluar ke halaman @ padang dan lalukan dengan penyapu, habuk2 akan keluar berterbangan.. hahahahaha.. cepat, tapi messy sikit la, sebab tu kena buat kat luar rumah
6) Jika ada penyedut hampagas @ vacuum, cepat2 vacuum lantai @ karpet anda.
7) Kosongkan tong sampah
8) Semburkan bilik dengan pewangi
Okey,done..Si gadis nakal nak pi kemas bilik dulu ye..Daa~


Older Post | Newer Post