Colorful of Life

Disclaimer

Assalamualaikum! Hi I'm Nurhidayah. Just call me Hidayah or Dayah :) Want to know more, read my Biodata. I'll give my blog name : NH Holding's. !

Entries About

Tagboard



Music

 

Credits

Basecode : Aina Syaza
Template : Amel Jasmeen
Owner: Put your name
Others:   
SPM Punya Kisah !



I'm Nurhidayah Abdul Jamil SPM Candidate 2012 Batch 1995 AG146A082 IC Num : 951222-08-****.. First day iaitu pada 5 November 2012, hari yang dinanti-nanti.. Masuk dewan dengan senyuman.. Duduk baris first tempat number dua, tepi pintu.. Then, pengawas mula edarkan soalan and buku jawapan.. Tepat pukul 8.00a.m , dia cakap dah boleh mula.. Aku yang macam tengah mimpi lagi, tercengang-cengang nak mula jawap.. Haissshh, macam budak darjah 1 baru belajar jawap exam.. Pegang pen terketar-ketar.. Then letak balik pen.. Memang tak boleh nak jawap.. Baca doa, then mula pegang pen balik.. Mulalah mengarang karangan.. Barulah kurang sikit nervous tu.. Seriously,  memang pagi tu rasa macam tengah mimpi je.. Bahagian yang dia bagi pilihan tu aku jawap soalan tentang "Air dicincang takkan putus".. 5 muka surat aku punya cerita.. Kisah benar pulak tu.. Masa pun cukup-cukup je.. Selalu kalau exam biasa, setengah jam lagi nak habis masa, dah habis jawap :D 

Second day, paper BI.. Aku pun tatau apa yang aku karang.. Hihi.. Story paper sejarah yang paling syok + sakit hati.. Walaweyh, mana tak frust.. Spot tamadun Hwang Ho, aku ngan kawan-kawan aku punyalah hafal.. Then sikit pun tak masuk.. Zaman gelap dah ingat sebijik-sebijik pun tak masuk.. Perang dunia pertama, dah ingat masuk dewan terus blank.. Hadoii.. Nasib baik lah ada baca jugak sikit-sikit pasal monumen, revolusi pertanian tu suma.. Kalau tak, hantar paper kosong laa.. Dah tu, esoknya paper Mathematics pulak.. First skali, pengawas tu warning sebab dia ada jumpa cebisan kertas kat meja someone.. Nota sejarah laa.. Apa daa, nak tiru nak kena gaya.. Pi tinggai dalam meja tu awatnya.. Pengawas tu kata cebisan kertas tu kira macam "Toyol" laa.. Haha.. Sapa tinggai toyol ni weyy ?? ^__^  Mood jawap math sangat excited.. Bukan apa, kalau dah lama-lama nanti lupa abis suma macam mana nak kira.. Tapi kalau tak pass jugak, tak tau nak buat macam mana dah :D  

Dah habis tu, cuti 10 hari.. Merdeka sat.. Hihi.. Cuti sungguh-sungguh laa.. Sampai lupa nak exam lagi weyy.. Study agama, bab ajaran sesat.. Taslim, Qadiani, Baha'i.. Semua aku ingat tapi tak semua masuk.. Tapi kan, seronok jawap.. Sebab soalan dia tak susah sangat laa.. Hari yang dinanti dah muncul, 20 November 2012.. Korang tau paper apa? Paper ADD MATH weyy.. Hancur.. Haha.. Dalam dewan aku ada 8 orang je yang ambik add math.. Dah, dah, malas nak cerita pasal ADD MATH.. K bye.. Then harini, paper science.. Aku seronok sangat tak tau pasaipa.. Bukak je soalan tu, rasa happy sangat.. Balik aku check balik kertas 1, 30/50 dah confirm betoi.. Yang lagi 20 aku tak sure sebab tak jumpa jawapan dalam buku.. Tepat pukul 12.00p.m. berderet keluar daripada dewan.. Bila time jawap dah tamat, tinggal laa dalam 30 orang dalam dewan tu daripada 80 orang kalau tak silap.. Ada budak sorang tu, pukul 10.30a.m. dah keluar.. Fuyoo, laju gila dia jawap.. Setengah jam je.. Kuikui ;)

Wokeyhh, dah habis 7 subjek.. Tinggai lagi 1 subjek.. 6 December 2012, Ekonomi Asas.. Dapat laa hupdate blog ni sat.. Ada laa dalam 16 hari lagi sebelum paper EA ni.. Sempat laa aku study.. Lepas habis jawap paper EA, tepat pukul 4.00p.m. , 31 Ogos laa.. Merdeka !! Hihihi.. Lepastu sengsara balik nak tunggu result pulak.. Macam-macam plan lepas SPM, nak jalan sana, jalan sini.. Duit ada laa dalam RM2.oo.. Haha.. My mummy suruh keje dulu.. Cari duit sendiri dulu baru laa boleh nak berjalan mana-mana pun.. K, dah-dah.. Kalau ikotkan hati sampai pagi esok pun tak habis aku punya cerita.. Good Luck pada kawan-kawan yang still ada exam tu.. And doakan aku jugak ye untuk last paper ni.. Assalamulaikum . . . 


Older Post | Newer Post